• LEVERING
    1 - 2 hverdage
  • PRIS
    MATCH
  • INGEN
    BETALINGSGEBYR

Handelsbetingelser

1. KØB HOS Batterihuset.dk

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Batterihuset.dk, før kunden har modtaget en ordrebekræftelse fra Batterihuset.dk.

Batterihuset.dk opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

3. LEVERING

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Batterihuset.dk's grossister.

4. AFBESTILLINGER

Ønsker kunden at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har kunden modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst.

Er varen bestilt inden kl. 13.00 bør afbestilling foregå senest kl. 14.00 samme dag (fredag inden kl. 13.30).
Hvis varen ikke er afbestilt og afsendt fra Batterihuset.dk vil returnering foregå for kundens regning.

Er bestillingen foretaget efter kl 13.00 bør afbestilling ske inden kl. 23.59 samme dag, som bestillingen er foretaget.

5. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Diners Club
  • JCB
  • Master card
  • VISA
  • Maestro
  • Mobile Pay


6. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Batterihuset.dk. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på Batterihuset.dk's eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra kundens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

7. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Batterihuset.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Batterihuset.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Batterihuset.dk.

8. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Batterihuset.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Batterihuset.dk ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

9. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Batterihuset.dk skal være forsvarligt indpakket.

Batterihuset.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Batterihuset.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

10. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Batterihuset.dk, at De retter henvendelse til Batterihuset.dk via salg@batterihuset.dk

11. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation forlænger ikke den oprindelige reklamationsperiode.


KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er Batterihuset.dk's ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret. Reklamationsretten er forudsat, kunden har behandlet batteriet rigtigt.

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem kunde og Batterihuset.dk. Hvis kunden og Batterihuset.dk enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde Batterihuset.dk's ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Kunden kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere Batterihuset.dk's tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Kunden kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører Batterihuset.dk uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har kunden altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at kunden sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at kunden indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer kunden varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er kunden i tvivl

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til kunden. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler Batterihuset.dk varens pris, såfremt varen er i samme stand som ved køb.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i samme stand, fastsættes værdien af Batterihuset.dk ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor kunden ud fra en vurdering foretaget af Batterihuset.dk, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler kunden.

Batterihuset.dk kreditere det fastsatte beløb inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2. SÅDAN RETURNERER KUNDEN VAREN

Der er tre måder hvorpå kunden kan returnere varen på:
  • Kunden kan nægte at modtage varen fra fragtleverandøren.
     o I denne sammenhæng beder vi kunden om, at gøre fragtleverandøren opmærksom på, at Kunden straks kan returnere varen til Batterihuset.dk.
  • Kunden kan modtage varen fra fragtleverandøren og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Batterihuset.dk.
     o I denne sammenhæng beder vi kunden vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Batterihuset.dk.
  • De kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage.
     o Adressen er:
    Batterihuset.dk
    Sletten 17
    7500 Holstebro
    Danmark

    Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Batterihuset.dk. Beløbet returneres ved bankoverførsel til kundens konto.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på kundens egen regning! Batterihuset.dk anbefaler, at varen returneres via Danske fragtmænd eller Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Danske Fragtmænds og Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Batterihuset.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Batterihuset.dk.

  • 3. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til Batterihuset.dk skal være forsvarligt indpakket.

    Batterihuset.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Batterihuset.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    4. ER KUNDEN I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Batterihuset.dk, at De retter henvendelse til Batterihuset.dk via salg@batterihuset.dk.

    Brugsanvisninger

    På varer med brugsanvisninger og øvrige relevante dokumenter, anbefales det at have installere Adobe Reader installeret.
    Dokumenter til er tilgængelige på engelsk.
    Om Batterihuset.dk

    Har du behov for at købe et bilbatteri, golfbatteri eller campingbatteri, eller måske et traktorbatteri, el-cykelbatteri eller marinebatteri, så er Batterihuset.dk den rigtige leverandør. Vi har også værktøjsbatterier og elektronik batterier som alkaline eller lithium batterier, ligesom vi har et stort udvalg af knapcelle batterier. Som følgeprodukt har vi naturligvis også ladere til forskellige formål, og har du brug for at købe en lader eller blive rådgivet om det rigtige valg af lader så kontakt os gerne via chatten.

    Batterihuset.dk   |   7500 Holstebro